MARKETING -
investicija ili bačen novac?
Ulaganje u marketing usred krize.
Kako uložiti što
manje u marketing, sa što većim efektom saznajte: 9. prosinca
u Hotelu Varaždin, od 16-20.30 na radionici: JA PODUZETNIK za poduzetnike
početnike, male poduzetnike i one koje će to tek postati. Obraditi ćemo teme
pokretanja prodaje, brendiranja, gerila marketinga...
Upiti na 091 1355 285.
Zašto uložiti u marketing?
Kao prvo
marketing nije samo promocija i oglašavanje. Marketing je puno širi pojam, a
uključuje 4P – promociju (promotion), proizvod (product), cijenu (price) i
lokaciju (placement). Kad razgovaramo o marketing planu, marketing budžetu
mislimo najčešće na oglašavanje, no marketing budžet uključuje i sve ostalo što
je podrška prodaji i potiče rast prodaje.
U vrijeme krize
sve manje novca ulaže se u promociju. Marketinški budžeti drastično su se
smanjili, no još uvijek se radi o iznosima koje su značajni za pojedinu tvrtku i ako nisu promišljeno uloženi, može ostati prilično gorak okus u grlu.
Bez marketinga i osmišljenjog kontinuiranog ulaganja u marketing, malo koja tvrtka može očekivati rast svog poslovanja i povećanje prodaje ili održavanje prodaje. Bez obzira da li se radi o tvrtki koja proizvodi proizvode široke potrošnje ili se radi o manjoj tvrtki koja radi specifične poslove ili usluge, uvijek se zapravo treba uložiti u marketing i kontinuirano na njemu raditi.
Strategije
prodaje i promocije bitno se razlikuju i prvenstveno ovise o vrsti usluge ili
proizvoda i naravno o budžetu i vremenu, odnosno koliko ste spremni
investirati.
Kad tvrtka tek
počinje s radom, na samom početku, izuzetno je važno promišljeno
i ciljano usmjeriti sredstva koja ste spremni odvojiti za marketing. To je kritičan trenutak u poslovanju
jedne tvrtke jer ako ste krivo usmjerili sredstva i nije bilo efekta onda to
može biti veliki problem za nastavak poslovanja.
Savjet 1
Kod planiranja
marketinga odgovorite si na slijedeća pitanja:
-
Kakav
efekt želite postići promotivnom kampanjom?
-
Koliko
novca ćete uložiti?
-
U kom
roku?
-
Tko je
vaša ciljna skupina?
-
Koje
su navike vašeg prosječnog potrošača?
-
U
koje medije planirate uložiti? Koje medije konzumira Vaša ciljna skupina?
-
Koliko
često planirate ponavljati kampanju?
Savjet 2: Koristite
usluge iskusnih marketinških stručnjaka kako bi što bolje rasporedili svoj budžet!
Uštediti će vam vrijeme i novac.
Savjet 3. Koristite gerila marketing. U današnje vrijeme s obzirom da su budžeti sve
manji, sve više dolazi do izražaja kreativa, novi načini oglašavanja i
promišljeno korištenje postojećih medija.
Više o ovoj temi:
9. prosinca u Hotelu Varaždin na radionici: JA
PODUZETNIK za poduzetnike
početnike, male poduzetnike i one koje će to tek postati. Upiti na 091 1355
285.
Saznajte od
iskusnih marketinških stručnjaka, kako najbolje iskoristiti svoj novac.
Nema komentara:
Objavi komentar