ponedjeljak, 10. studenoga 2014.

Marketing - investicija ili bačen novac?



MARKETING  - investicija ili bačen novac?

Ulaganje u marketing usred krize.

Kako uložiti što manje u marketing, sa što većim efektom saznajte:  9. prosinca u Hotelu Varaždin, od 16-20.30 na radionici: JA PODUZETNIK za poduzetnike početnike, male poduzetnike i one koje će to tek postati. Obraditi ćemo teme pokretanja prodaje, brendiranja, gerila marketinga... 
Upiti na 091 1355 285.

Zašto uložiti u marketing?
Kao prvo marketing nije samo promocija i oglašavanje. Marketing je puno širi pojam, a uključuje 4P – promociju (promotion), proizvod (product), cijenu (price) i lokaciju (placement). Kad razgovaramo o marketing planu, marketing budžetu mislimo najčešće na oglašavanje, no marketing budžet uključuje i sve ostalo što je podrška prodaji i potiče rast prodaje.
U vrijeme krize sve manje novca ulaže se u promociju. Marketinški budžeti drastično su se smanjili, no još uvijek se radi o iznosima koje su značajni za pojedinu tvrtku i ako nisu promišljeno uloženi, može ostati prilično gorak okus u grlu.

Neki misle da u vrijeme krize ne treba ulagati u marketing. Da li se uistinu može bez marketinga? Zaista, su rijetki proizvodi i usluge, koji se prodaju sami od sebe. Teško je uopće pronaći takve primjere. 
Bez marketinga i osmišljenjog kontinuiranog ulaganja u marketing, malo koja tvrtka može očekivati rast svog poslovanja i povećanje prodaje ili održavanje prodaje. Bez obzira da li se radi o tvrtki koja proizvodi proizvode široke potrošnje ili se radi o manjoj tvrtki koja radi specifične poslove ili usluge, uvijek se zapravo treba uložiti u marketing i kontinuirano na njemu raditi.
Strategije prodaje i promocije bitno se razlikuju i prvenstveno ovise o vrsti usluge ili proizvoda i naravno o budžetu i vremenu, odnosno koliko ste spremni investirati.
Kad tvrtka tek počinje s radom, na samom početku,  izuzetno je važno promišljeno i ciljano usmjeriti sredstva koja ste spremni odvojiti za marketing.  To je kritičan trenutak u poslovanju jedne tvrtke jer ako ste krivo usmjerili sredstva i nije bilo efekta onda to može biti veliki problem za nastavak poslovanja.
Savjet 1
Kod planiranja marketinga odgovorite si na slijedeća pitanja:
-          Kakav efekt želite postići promotivnom kampanjom?
-          Koliko novca ćete uložiti?
-          U kom roku?
-          Tko je vaša ciljna skupina?
-          Koje su navike vašeg prosječnog potrošača?
-          U koje medije planirate uložiti? Koje medije konzumira Vaša ciljna skupina?
-          Koliko često planirate ponavljati kampanju?
Savjet 2: Koristite usluge iskusnih marketinških stručnjaka kako bi što bolje rasporedili svoj budžet! Uštediti će vam vrijeme i novac. 
Savjet 3. Koristite gerila marketing. U današnje vrijeme s obzirom da su budžeti sve manji, sve više dolazi do izražaja kreativa, novi načini oglašavanja i promišljeno korištenje postojećih medija.
Više o ovoj temi:
9. prosinca u Hotelu Varaždin na radionici: JA PODUZETNIK za poduzetnike početnike, male poduzetnike i one koje će to tek postati. Upiti na 091 1355 285.
Saznajte od iskusnih marketinških stručnjaka, kako najbolje iskoristiti svoj novac.

Nema komentara:

Objavi komentar