nedjelja, 7. lipnja 2015.

...a kakve su šanse?


Kad me ljudi zovu za uslugu izrade projektne dokumentacije za ostvarivanje bespovratnih sredstava, neki već u prvom razgovoru pitaju, a kolike su mi šanse da ih dobijem? K'o djeca u dućanu. Teško je odgovoriti na to pitanje, a naročito kad mi ne žele reći niti najvažnije informacije o svom projektu, ideji, poslovnoj djelatnosti... Valjda misle da će im netko maznut ideju. Ali, statistički gledano, šanse su im zasigurno puno veće da ostvare bespovratna sredstva nego za dobivanje novca na lotu ili u kladionici. :-)

Ali naravno, uopće nije jednostavno. Dakle, ako imate odličnu ideju, iskustvo, kapacitete, znate što radite, imate financijsku podlogu i konkretne pokazatelje, šanse su dobre. Projektna prijava mora biti dobro razrađena, detaljno morate proučiti uputstvo za prijavitelje i provjeriti da li ste prihvatljiv prijavitelj i da li ulažate u prihvatljive aktivnosti. Nemojte glumiti da nemate vremena pročitati uputstvo, a željeli bi ostvariti poticaje. Po tome se samo vidi da zapravo niste ozbiljni prijavitelj.

I uz dobru pripremu, odličnu ideju, kvalitetnu prijavu, morate imati na umu da su EU fondovi za odlikaše, a ne za mrljatore koji bi se izvlačili i žele zgrabiti neku lovu na brzinu.

Nažalost, ima dosta ljudi koji zovu uz pitanje kako bi ja mog'o uzet' neke pare? A čime se bavite? Pa znate, ja još nisam ništa otvorio. Ok. A čime ćete se baviti? Mislio sam da ćete mi Vi to predložiti. Ha, ha.. Smijeh!

Dakle, ako se još ničim konkretno ne bavite, nemate pojma čime bi se bavili, a još ste dalje od kvalitetnih operativnih i financijskih kapaciteta, nemojte ni pokušavati doći do novca iz EU fondova jer kao što rekoh, to je za odlikaše, a i njima se može dogoditi da naprave neku grešku ili propust i izgube bodove prilikom ocjenjivanja.

No ipak, ja sam pozitivac i vidim ogromni potencijal u prijavama na domaće i EU fondove. Zašto? Neke tvrtke po prvi puta izrađuju svoj poslovni plan, razmišljaju što su im vizija i misija, po prvi puta stavljaju na papir kako bi trebala izgledati njihova marketinška strategija i obrada tržišta, razmišljaju o unapređenju poslovanja, planiraju dugoročno s izraženim konkretnim pokazateljima, istražuju tržište i konkurenciju... To je odlična stvar jer će već kroz postupak prijave puno napraviti za sebe i svoje poslovanje.

I možda neće odmah dobiti sredstva na nekom natječaju, ali već kod slijedeće prijave bit će puno spremniji, zreliji i kompetentniji i zato je pomama za bespovratnim poticajima dobra za hrvatsko gospodarstvo, a naročito za mikro i male poduzetnike, a iz dana u dan šanse su sve veće!

Nema komentara:

Objavi komentar