utorak, 3. veljače 2015.

A tko će raditi prodaju?


Prije nego se netko uopće odluči na ludi korak koji se zove ulazak u poduzetništvo prođe nekolko faza. Neke od njih su status quo u firmi u kojoj nisu bili zadovoljni, zatim si napokon priznaju da nisu zadovoljni, da žele promjene, pa dođu u fazu generiranja gomile ideja, s kojima ne znaju što bi, zatim dolaze do identfikacije ideje koja će biti platforma za razvoj njihovog novog posla, zatim, ako znaju ili ih je netko uputio prođu postupak poslovnog planiranja, analiza resursa, tržišta, cijena, pa otvaranje tvrtke...
I tako ljudi osnuju tvrtku, nabave opremu, ishode potrebne dozvole, objese tablu na ulazna vrata i spremni su za svoj poduzetnički pothvat. Što fali? Rekli bi neki ništa, sve je tu, oni znaju raditi svoj posao, knjgovođu su našli, oprema je tu... Što ne znaju?  Ne znaju tko će raditi prodaju?!
Osoba koja otvara tvrtku najčešće je osoba koja dobro radi svoj posao, dakle programira, dizajnira, uređuje, buši, vari, zida, oslikava, šiša… To ne znači da ta ista osoba zna raditi prodaju, niti da je ikad prije toga radila prodaju.

Ljudi često zaborave da kad kreću u otvaranje tvrtke slijedi one man show, dakle vi ste sve: tajnica, direktor, voditelj nabave, kurir, dostavljač, administrator,  ali prje svega Vi ste prodavač. 
Kad pitate studente Ekonomskog fakulteta što žele raditi malo tko će odgovoriti da želi raditi u prodaji. Prodaja je mnogima mrska. Jednostavno ljudi se ježe od pomisli da bi nekome nešto trebali prodati. Jedan moj bivši kolega mi je rekao “Kako možeš raditi prodaju? Ja to ne bi mogao, meni je problem nekome nešto uvaliti.” :-) I tako ljudi misle da je prodaja nekakvo uvaljivanje, od kojeg bježe glavom bez obzira. A što kad ste sami u svom poduzetničkom pothvatu? Tko će raditi Vašu prodaju?
Iako možda niste osoba koja zna dobro nekome nešto "uvaliti", kad postanete poduzetnik  iliti sam svoj gazda, jednostavno morate znati prodati svoje proizvode, usluge, svoj rad. Možda niste ekspert za prodaju, možda vam je prodaja mrska, ali onda morate znati tko će to raditi umjesto vas jer bez prodaje nema ni posla, a ni vaše plaće.
I tako da se mi vratimo na početak, prilikom poslovnog planiranja svog poduzetničkog pothvata napravite plan kako ćete obraditi tržište, koga ćete obrađivati, tko će to raditi, koliko vremena ćete odvojiti za prodajne aktivnosti, koliko ćete izdvojiti novaca za pokretanje prodaje... Kada si odgovorite na ta pitanja put će vam biti puno jasniji.

Ako su vam potrebne dodatne smjernice prilikom vašeg ulaska u poduzetništvo prijavite se na slijedeću radionicu  Intellego edukacija: VJEŠTINE USPJEŠNOG PODUZETNIKA. 
Kontakt: intellego@androlic-konzalting.hr ili 091 1355 285.

Nema komentara:

Objavi komentar